Кожний третій українець відчуває втому та тривогу
У інфопросторі шириться безліч коментарів про втомленість українців. Це показують і дані комплексного соціологічого дослідження Pace Panel, яке Publicis Groupe Ukraine провела разом із Factum Group Ukraine.
Дані показують, що аж 37% українців відчувають втому та вигорання, у той час як у Європі так стверджують 20% людей, а у світі – 18%. Характерно, що у порівнянні з минулим роком цей показник виріс майже вдвічі – на 15% (в 2022 він становив 22%). Найбільше тиск відчувають люди віком 25-34 роки.
При цьому, зростає і рівень тривожності, хоч і не так різко, як утома. 35% українців стверджують, що відчувають тривогу. Найбільше схильна до цього молодь віком 16-24 роки (41%), а зі збільшенням віку, зменшується і рівень неспокою: 25-34 (38%), 35-44 (36%), 45-54 (33%) і 55-64 (29%). Цікаво, що так само сильно тривожаться у Європі (34%), у той час як у світі в середньому хвилюється 24% людей.
Якщо у 2020 аж 66% українців визнавали свою вразливість й потребу в психологічній підтримці, а 28% були готові говорити про своє ментальне здоров’я, то зараз їх кількість різко впала до 27% і 19%. У цьому випадку, ми також спостерігаємо велику різницю у ставленні залежно від віку: молодь 16-24 роки (28%) на противагу старшим людям 55-64 роки (13%) більш схильна працювати над своєю менталкою.
Внаслідок цього на 8% знизився фокус уваги українців на кар’єрі. А для людей у віковій категорії 25-34 роки, яка відчуває втому найбільше, аж на 11%.
Незважаючи на те, що українці не особливо прагнуть розповідати про свою менталку, все більше соціально відповідальних компаній розвивають внутрішні системи підтримки ментального здоров’я своїх команд. Серед найбільш поширених варіантів: корпоративний психолог, лекції щодо психічної самопідтримки, групові заняття з йоги чи медитації, регулярні one-to-one зустрічі, заохочування працівників до відпусток тощо.
Можна припустити, що українці шукають енергію у таких невеликих радощах, як відвідування концертів (воно зросло аж на 8% – до 20%) та шопінг. Спостерігається зростання покупок одягу (67%), сумок (40%), ювелірних виробів (26%) і ґаджетів, таких як ноутбуки (19%) та смарт-годинники (21%).
Українці також продовжують активно донатити та волонтерити (83%). Більш детально дані про це можна знайти у попередній новині на сайті.
У дослідженні взяло участь 3 200 респондентів, що відображають все населення України в містах 10К+ віком 16-64 роки (крім тимчасово окупованих територій). Це 4 хвиля дослідження, репрезентативна за віком та статтю з широкою географією (як великі, так і маленькі міста), що проводилась онлайн у вересні 2023 року. Перша, друга та третя хвилі відбулись у 2019, 2020 та 2022 рр.