Як ШІ вкрав сцену на Viva Technology 2024 — колонка
Viva Technology, відома ще як VivaTech, безумовно, є ТОП-технологічною подією у Європі, місцем зустрічі бізнесу та інновацій, де представники корпорацій-гігантів, стартапів та керівників бізнесу з усього світу нетворкають і обмінюються досвідом та практиками. Розміри вражають, це величезне місто з купою інтерактиву. Цього року VivaTech побила рекорд щодо кількості учасників – зібрала більш ніж 165 000 відвідувачів та 400+ спікерів.
Серед цих тисяч людей була і Марина Григоренко, директорка Zenith Ukraine, яка у цій колонці зібрала свої враження та спостереження від події.
ШІ змінює все!
Всі говорять про ШІ. Ну що ж, і цьогорічну Viva Technology можна переназвати на Viva AI, оскільки штучний інтелект проникнув в основну адженду з акцентами на його потенціалі та етичних питаннях.
ШI обговорювали як революційний фактор впливу на усі сфери людської діяльності – від трансформації креативу до переосмислення ефективності простих щоденних завдань.
Активно впроваджують ШІ у свою роботу великі міжнародні корпорації. Їх лідери відзначили його особливо позитивний вплив на охорону здоров’я, клімат, промисловість, освіту, маркетинг. На виставці компанії Orange, BNP Paribas, Sanofi, L’Oreal, LVMH і інші демонстрували рішення, які можуть змінити спосіб нашого життя, ведення бізнесу та взаємодії з технологіями: від біодрукованих клітин, які копіюють людську шкіру, до протезів рук, які ідеально імітують наші рухи, та до програм персональних асистентів, що створюють новий рівень клієнтського досвіду.
L’Oreal продемонструвала, як технології змінюють бюті-індустрію і роблять її ще гуманнішою щодо тестування – від тестування на тваринах компанія відмовилась багато років тому, а тепер виходить на новий рівень. Виготовляють біодруковану шкіру зовсім різних типів і особливостей – чи то з засмагою чи зморшками, й вже на ній тестують нові бюті-продукти.
Який технологічний захід – і без Маска? Але навіть на панелі із ним тема ШІ була ключовою. І якщо інші спікери описували ШІ через призму можливостей, Маск як знаний конспіролог, висловив свої побоювання, і назвав ШІ найбільшою загрозою для людства. Він закликав батьків обмежити користування соцмереж для дітей, оскільки їх програмує ШI, який максимізує дофамін. Ілоне, чіпи ок, а ШІ – біда? Що не так?
То хто втратить роботу через ШІ?
Традиційно, бізнес прагне оптимізувати свої витрати і можливості ШІ в цьому сенсі надкорисні. І поки перекладачі та райтери хвилювалися про свою роботу, спікери VivaTech обговорювали, як швидко ШІ може трансформувати бізнеси. Враховуючи потенціал GenAI автоматизувати 30% поточного робочого часу до 2030 року, очікується, що ШI значно змінить попит та структуру професій. За прогнозами McKinsey & Company, до 2030 року відбудеться масова зміна професій. Попит на такі професії як, скажімо, адміністратори офісів та виробництва скорочуватиметься, а на фахівців з охорони здоров’я та STEM навпаки зросте.
Але не поспішайте хапатись за волосся, бо ключове в цьому поняття трансформації. І насправді багато говорилось про підвищення кваліфікації та здобуття нових навичок роботи з ШI. За даними експертів з ManpowerGroup, глобальної компанії з питань персоналу, професійні навички застарівають в середньому за два роки. Хоча більше половини співробітників компаній (53%) позитивно ставиться до штучного інтелекту, багато з них також висловлює негативні (39%) або нейтральні (24%) думки, починаючи від страху до нерозуміння того, як штучний інтелект вплине на їхню роботу.
Зростання попиту очікується не лише на технічні навички, але й на соціальні, емоційні та поглиблені когнітивні навички. Керівники бізнесів вважають перепідготовку своїх співробітників ключовим кроком у адаптації до нового ландшафту. Крім того, ШI стрімко розвивається і продукує попит на нові ролі. А це стимулює до безперервного процесу навчання людей. Відповідно, компанії інвестуватимуть в навчання своїх працівників більше і використовуватимуть ШI для зростання та продуктивності.
Переосмислення маркетингу в еру ШІ
Мене, перш за все, на VivaTech 2024 цікавили технології в маркетингу і те, як змінюються наші клієнти в сфері бюті та fmcg. Спойлер: без ШІ не обійшлось. Але не менш важливою є робота з даними.
Артур Садун, CEO Publicis Groupe, обговорював з Марком Прітчардом, Chief Brand Officer P&G, те як підхід до інновацій впливає на ринкове зростання. На думку Марка, ШІ дає можливість робити більше, швидше, ефективніше, відповідно досягати зростання бізнесу.
Власне, Publicis Groupe була першою компанією на ринку реклами, яка почала активно інвестувати в розвиток ШІ. Ще у далекому 2018 вона анонсувала вихід внутрішньої платформи Marcel. А вже у 2024 команда групи по усьому світові отримала доступ до внутрішніх корпоративних ШІ-тулзів, серед яких загальновідомі ChatGPT, Copilot, а також інструменти зі створення креативів, систематизації інформації, автоматизації, медіапланування та інших щоденних завдань.
З іншого боку Асміта Дубей, Chief Digital and Marketing Director L’Oréal Group вважає, що технології, підсилені людською креативністю, стають потужним інструментом самовираження і вираження брендів. L’Oreal вже використовує потенціал технологій у трьох напрямках інновацій: науці, технологіях та креативі. За її словами, GenAI вже працює над комунікаціями бренду, формуючи свого роду Доповнений Маркетинг (Augmented Marketing) – одним з проявів якого є свіжо запущена GenAI Beauty Content Lab, відома як «CreAItech». Вона дає змогу брендам створювати сторіборди продуктів та контент для соціальних мереж.
Штучний інтелект також став ключовим у трансформації клієнтського досвіду, і такі компанії як L’Oreal та LVMH інтегрують ШI у свої продукти та послуги. Зокрема, L’Oreal представила Beauty Genius, підсиленого GenAI персонального асистента з краси, а LVMH продемонструвала як дані та ШI використовуються в усіх аспектах досвіду клієнтів, від маркетингу до консультування продажу. Зокрема, вона познайомила відвідувачів із Divine, персональною ШІ-сомельє, яка допомагає розібратись в різноманітті вин і теруарів під ваш настрій і стиль.
Тема даних продовжує бумити ось уже кілька років. Завдяки новим технологіям, вони стають ще важливішими для планування маркетингових комунікацій. Дані всюди, і саме вони допомагають створювати персоналізовані досвіди для споживачів, діагностувати та консультувати їх. Дані та GenAI можуть прокласти шлях до створення нових послуг, про які ми зараз навіть не здогадуємось.
Загалом, в обговореннях ШІ уловлювався вайб можливостей. Але не менше спікерів хвилює правовий аспект використання технології. Мало не щодня в мережі з’являються новини про те, як без дозволу правовласника використали зовнішність чи голос – наприклад нещодавня новина про ШІ-клона українки, обличчя якої використали для пропаганди у Китаї. З’являється ціла галузь права для регуляції цих процесів, тож, можливо, це стане темою наступної події.
СМО приготуватись, ШІ йде по твою душу
Поширення ШІ вплине на усі професії, у тому числі вже час переосмислювати роль CMO. Майбутні CMO мають стати мультидисциплінарними й знатись як на роботі з даними, стратегіі, так і на дизайні та сторітелінгу. СМО майбутнього мають сприймати зміни, бути допитливими та постійно вчитися нового, адже зміни відбуваються не так через появу технологій, як те, як ми ці технології використовуємо. Коротше кажучи, вчитись is a new black. І краще почати вже зараз.
Підсумовуючи, я переконана, що VivaTech корисно і цікаво відвідати як для знань, так і для цікавих та корисних знайомств. Особливо стартапам. Адже об’єктивно, це набагато дешевше за Burning Man, а насиченість ТОП-імен індустрії на квадратний метр зашкалює.
І наостанок, попросила ШІ придумати мені жарт, робить з мене ще й комікесу.